jurnal de vacanta

Vacanţa sărbătorilor pascale a sosit!

Teme? Fără teme! Totuşi, vom relata aici câte ceva din modul în care ne petrecem timpul.

Aşteptăm veşti despre vacanţa!

Când am fost la biserică, preotul ne-a întrebat:
-Ce sărbătoare urmează?
-Paştele!!!
-Nu, copii! Urmează Floriile.
Floriile, sarbătoare cunoscută şi sub denumirea de Duminica Floriilor sau Duminica Stâlpilor.
Floriile se serbeaza cu o săptămână inainte de Paşte şi simbolizează Intrarea Domnului in Ierusalim, iar pentru toţi credincioşii, incepând cu acestă dată până la Paste, incepe Săptămâna Patimilor.
Această sărbatoare poartă numele de Florii, deoarece Iisus Hristos a fost întâmpinat in Ierusalim cu flori si cu ramuri de finic si de maslin.
Credinciosii duc simbolic la biserică ramuri de salcie si flori pentru a le sfinti, deoarece, incepând cu acestă zi, toate florile şi toţi pomii încep să înflorească.

Laura

Ultimul clopoţel a sunat iar copiii au strigat în cor: A sosit vacanţa !!!
Împreună cu părinţii voi pleca la bunici pentru a petrece vacanţa şi sărbătorile pascale. Sunt foarte nerăbdătoare să revăd datinile şi obiceiurile specifice (vopsitul ouălor, frământatul cozonacului şi pregătirea ingredientelor pentru pască). La fel de nerăbdătoare sunt şi pentru a participa la slujba de Înviere pentru a cânta împreună cu toţi oamenii HRISTOS A ÎNVIAT!. În dimineaţa următoare îmi place să trag de timp în pat pentru a mă spăla ultima pe faţă cu apa în care este un ou roşu, un ou alb şi mulţi bănuţi care se pun de către cei care se spală primii, pentru a-i lua eu.
În prima zi de Paşti copiii de toate vârstele umblă din casă în casă pentru a anunţa Învierea Domnului, lucru pentru care sunt răsplătiţi de către gospodari cu ouă roşii, nuci şi dulciuri.
Cred că va fi o vacanţă frumoasă!

Urez colegilor şi doamnei învăţătoare un „Paşte Fericit” cu multe bucurii alături de familie şi cei dragi.

LAURA

VACANTA DE PASTE

Cu totii am intrat in vacanta de Paste! Suntem nerabdatori sa vina iepurasul si foarte fericiti! Dar pentru aceasta, trebuie sa ne ajutam parintii la treaba!Dar trebuie sa fim si foarte cuminti pentru a primi daruri de la iepuras!
Eu, in fiecare vacanta de Paste imi ajut mama la pregatirea mesei pascale!Pentru a face o masa pascala ne trebuie pasca, oua rosii si cozonac! Dar si mielul nu trebuie sa lipseasca pentru ca este foarte sanatos!
Inainte de a veni iepurasul este foarte bine sa te duci la Inviere.Iar cand ajungi acasa, trebuie sa ciocnesti oua cu cei dragi si sa te bucuri de aceasta sarbatoare!
Trebuie sa oferim si celor saraci cate ceva de mancare! Pentru ca ei nu se pot bucura ca noi, oamenii normali, de aceasta sarbatoare minunata a Pastelui!
CHIAR DACA ESTI SARAC, BUCURA-TE DE CE AI, NIMENI NU SPUNE SA NU ZAMBESTI!
PASTE FERICIT!

Arianna

Vacanta!

In vacanta m-am distrat foarte bine! Am citit, m-am jucat afara, am cantat la chitara si multe altele! Dar, sa nu uitam ca am asteptat-o pe mama de la inviere! Pentru ca nu am putut sa merg la biserica, m-am uitat pe TVR2 la Vatican. Cand mama a venit, toti am ciocnit oua rosii, am mancat pasca si altele.
DUPA CATEVA ZILE, VOIAM LA SCOALA!!!!! Nu mai stiam ce sa fac in vacanta si voiam la scoala! Si asta este foartebine, deoarece invatam foarte multe lucruri!
Mi-a placut mult aceasta vacanta!

Bianca F

28 de răspunsuri la jurnal de vacanta

1. Vacanta mea petrecuta de vara a fost petrecuta in Germania a fost minunat cantau tot felul de pasari in Germania era o regiune de munte mam dus acolo si pic a inceput ploaia neam aruncat toata familia in apa si neam facut baie dupaia am plecat acasa si eram trista de ce oare pentru ca nu ma simteam bine miera dor de tati si de mami .

2. madalina zice:

ce ma lictisesc in vacanta fara colegii mei……………..totusi e bine ca vorbim pe blog!!!!!!!!!

3. magywho zice:

UN Paste Fericit tuturor CELOR ORTODOCSI !

4. Casy zice:

Un Paste fericit tuturor!!!!

5. Arianna zice:

Asteptam sa scrie si Bogdan, Andronache, Popescu, Stefanescu! De alta data sa se invete minte!

6. vacanta mea a fost petrecuta cu un baiat din apropiere pe nume alex

7. Vero zice:

A venit mult așteptata vacanță!!!!!!!!! Am să vă povestesc multe peripeții minunate ce s-au întămplat în timpul vacanței!!!
    Am fost la mare în stațiunea Saturn, la bunicii mei, la Botoșani pentru a-mi vizita mătușa și unchiul și în multe alte locuri minunate!!!
    Normal că am și citit multe cărți. Am să vă enumăr câteva: „Peter Pan în Grădina Kensington”, ”Poezii de Eminescu” , ”Legendele Olimpului” , ”Dumbrava minunată” șimulte alte cărți.
    Sper să fi avut și voi o vacanțăminunată!!!!!!!!

8. F Bianca zice:

Vacanta de vara mi-am petrecut-o foarte bine!
    Am mers la Sibiu, unde am vizitat la muzeul Brukenthal. Acolo am fost la galeriile de arta romaneasca, sala polivalenta a muzeului national Brukenthal, muzeul de istorie natural, muzeul de vanatoare, muzeul de istorie a farmaciei, galeria de arta contemporana, muzeul de istorie, sala de fresca.
    Am mers si la gradina zoologica si am vazut foarte multe animale frumoase si interesante.Am vizitat parohia evanghelica, biserica catolica Sf. TREIME.
    La Sighisoara am visitat cetatea Sighisoara, iar la Praid am vizitat salina..
    Am fost si la Vatra Dornei cu niste prieteni de familie (adica fara parinti) si fetita lor, Larisa cu care m-am inteles foarte bine si am vizitat parcul, unde erau foarte multe veverite, iar pe Larisa era sa o atinga cu gherutele o veverita, cand i-a aratat o coaja de nuca; cu telescaunul; am mers pe Pasul Tihutei la castelul Dracula si am vizitat o camera (doar una era de vizitat) si era intuneric si avenit o doamna cu o lumanare. Ne-a povestit ea ce ne-a povestit despre Dracula, iar la un moment dat am vazut un sicriu. Acea doamna ne-a intrebat daca vrem sa vedem ramasitele lui Dracula, iar Virgil (tatal Larisei) spuse ca da, dar eu si cu Mihaela (mama Larisei) spusesem ca nu si cand a ridicat sicriul s-a stins lumanarea si a iesit un baiat, iar noi ne-am speriat foarte tare. Virgil credea ca eu am fugit de frica!
    Cand am plecat de la Vatra Dornei am urcat pe Pietrele Doamnei.
    Cu acesti prieteni de familie am mers si la strand la Piatra Neamt, unde am stat in apa si m-am balacit ca o rata.
    In aceasta vara am mers si in tabara la Durau impreuna cu colegii mei!
    Asa mi-am petrecut vacanta de vara!

9. LAURA zice:

toate lecturile mele sunt pe vacanţă de vară 2011

10. bianca moise zice:

IN VACANTA AM CITIT : ”ROBINSON CRUSOE ” , ”CARTEA JUNGLEI ” , ” EX LIBRIS ” , ETC .

11. Teodora Radu zice:

Am terminat de citit „Vrajitorul din Oz”.

12. Teodora Radu zice:

Astazi am terminat de citit „Heidi” de Johanna Spyri.

13. RARESH zice:

Lucrez in fiecare zi la matematica!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Este FOARTE DISTRACTIV!!!!!!!!!

14. Patty zice:

Maine plecam in tabara!!!!!!!!!!! Vor fi zile de neuitat!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ne vom distra pe cinste ca si in ceilalti ani, dar se pare ca vom avea parte de o vreme cam urata. Nu vreau sa imi dezvalui toate planurile asa ca ne vedem maine , dragi colegi!

15. Alexandru zice:

Am terminat de citit Colț Alb si voi continua cu Micul print. Va salut pe toti!

16. LAURA zice:

Doamna învăţătoare,am terminat de citit cartea „Vrăjitorul din Oz” şi mă apuc de citit cartea”Călătoriile lui Guliver”.

17. Casy zice:

Doamna invatatoare,eu citesc ,, Micul print „.Este foarte frumoasa si amuzanta.
    Dupa ce termin cartea ,, Micul print ” o sa citesc cartea ,, Calatoriile lui Guliver „.

18. RARESH zice:

DOAMNA INVATATOARE, citesc „Legendele OLIMPULUI” !!!!!!!!!!!! Mi-am facut program de vacanta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

19. RARESH zice:

Arianna, corect este „UN PAŞTE FERICIT!” nu „PAŞTE FERICIT!”
    „PAŞTE FERICIT!” vine de la „SĂ PAŞTI FERICIT!”

20. madalina zice:

iuppy! a vent vacanta, iar multe sarbatori ne asteapta!!!!
    IN PRIMUL RAND SA NU UITAM CA ESTE POST MARE in care ne pregatim pentru invierea lui isus.prima sarbatoare este duminica floriilor in care florile se sfintes.apoi este vinerea mare in care isus a fost rastignit pe ruce si a murit pentru ca noi sa traim in liniste si pace si pentru a ne mantui.
    si iata ca in sfarsit a venit pastele!! pe 24.04 isus a inviat !in aceasta sarbatoareb se fac oua rosii, verzi, albastre si galbene etc., e fac tot felul de bunatati: cozonac, pasca, drob etc. anul acesta am fost pentru prima oara la lturghia de paste de la 24;00 (noaptea)
    eram atat de obosita incat ascam mereu si dardaiam de frig. eram asa de adormita incat era sa adorm, dar noroc ca am reusit sa raman treaza si sa cant cu ceilalti copii cantece la biserica. eu am sarbatorit pastele la bunica mea , la tara, iar ea ne-a primit cu drag. am facut peste 90 de oua, iar daca nu stiti la tara se merge cu,, cristos a inviat” pe la oameni iar acestia ne dau oua. eu am fost impreuna cu 7 prietene si sa nu uitam ca de paste salutul este ,, cristos a inviat” R: adevarat a inviat!
    ei bine am avut o vacanta foarte , foarte frumoasa!!!!

21. alexandru zice:

A inceput frumoasa si mult asteptata vacanta de primavara. Este o vacanta scurta, dar cu multe sarbatori. Duminica 17 aprilie, au fost Floriile, ziua mamei mele Viorica si am iesit in parcul Cancicov, impreuna cu familia mea, eu si tata cu bicicletele, iar mama si sora mea cu mingea. In zilele urmatoare am mers cu sora mea la bunica, care ne astepta cu mult drag.
    In tot acest timp, ne pregatim si de Sfintele sarbatori de Paste, am facut curatenie, cumparaturi si mancare traditionala de Paste: cozonac, pasca, oua rosii, drob si friptura de ied.
    Sambata seara, voi merge la biserica la slujba de Inviere si apoi la cimitir sa aprind o lumanare la mormantul bunicului meu.
    Sper ca atunci cand ma voi intoarce acasa iepurasul sa fi trecut si pe la noi.
    Sarbatorile de Paste, le petrecem in familie, duminica cu bunica din partea tatalui, iar luni la tara, cu bunicii din partea mamei.
    Aceasta vacanta a fost frumoasa si sper ca va fi si in continuare.
    Paste fericit tuturor si iepurasul sa vina la toti!

22. miclaus rebecca zice:

Se scrie „asteptata”-nu „astepteta” ; „aceasta noapte”- nu „acesta noapte”!

23. anahodoroaba zice:

Laura!!!!!!!!
    Va fi in viitor scrierea corecta a cuvantului va ?